ACSI FreeLife Magazine
ACSI FreeLife 3-2025 79 G E T E S T D O O R A C S I F R E E L I F E De Superb verscheen voor het eerst kort na de eeuwwisseling, als een – kort door de bocht – tien centimeter verlengde Volkswagen Passat met een Skoda-grille erin. Dit model was er uitsluitend als sedan. Bij de tweede genera- tie die in 2008 op de markt kwam, was het optische verschil met de Passat groter, ook al stond ook dit model op hetzelfde platform als de VW. De Superb was opnieuw langer en ruimer. Een bijzonderheid aan deze Superb was dat je de achterklep op twee manieren kon openen: als sedan-kofferbak of – met de achterruit mee omhoog scharnierend – als vijfde deur. Een leuke vondst, maar de meeste geïnteres- seerden waren toch blij dat er in 2010 een stationwagen verscheen, de Superb Combi. is, daar is de SUV hoger en korter, maar de ba- sisvorm is met iets andere proporties eigenlijk identiek. En qua ruimte in het interieur is er niet zo veel verschil tussen een SUV en een stationwagen. Voor de caravanbezitter heeft de SUV zeker voordelen vanwege zijn hogere gewicht en kortere overhang achter. Maar het overzicht over de auto zelf is beter in een stationwagen. VERLENGDE PASSAT Terug naar het onderwerp van deze trekauto- test, de Skoda Superb Combi. Het is de groot- ste van de twee stationwagens die Skoda nu aanbiedt, want de ruim 20 centimeter kortere Octavia Combi is er ook nog. De compacte Fabia Combi verdween in 2021 uit het aanbod. SKODA SUPERB COMBI 1.5 TSI M-HEV TREKAUTO'S
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjM2MTM=