ACSI FreeLife Magazine
ACSI FreeLife 1-2025 57 G E T E S T D O O R A C S I F R E E L I F E kan het optionele hefbed bestellen, dat ook in ons testexemplaar zit. Ook zonder het hefbed zijn er vier zitplaatsen met een driepuntsveiligheidsgordel. 120 OF 140 PK De Frankia Now 7.0 L Ocean gebruikt in de basisversie de Fiat Ducato met 120 pk-turbo- diesel en handgeschakelde zesversnellings- bak. Dit testexemplaar is dan weer voorzien van een 140 pk-turbodiesel met achttraps au- tomaat, een optie die € 8.153 kost. Bovendien heeft Fiat de Ducato inmiddels iets aangepast en voldoen de motoren aan de Euro 6e-norm. Op het standaard verlaagde chassis van de Ducato monteert Frankia een 50 millimeter dikke sandwichbodemplaat met een onder- zijde van vezelversterkte kunststof. De wanden zijn gemaakt van een 31 millimeter dikke alu- minium sandwich. Het eveneens 31 millimeter dikke dak heeft een buitenlaag van vezelver- sterkte kunststof. De isolatie van de geheel houtvrije opbouw is van waterafstotend XPS. De afdichtingsnaden bij de overgang van de stuurcabine naar de camperopbouw en bij de achterste wielkasten zijn netjes aangebracht. De Frankia Now heeft standaard ramen in kozijnen, een uitzetraam in de dakopbouw en dubbele centrale vergrendeling van de opbouwdeur. TEST FRANKIA NOW 7.0 L OCEAN CAMPERS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjM2MTM=