Signalement
- Merk
- LMC
- Model
- Maestro 510 E
- Onderstel
- Al-Ko chassis met geknikte as
- Banden
- 195 R 14 C met stalen velgen, loadindex 106
- Testjaar
- 2014
- Gewicht
- Leeggewicht 1326 kg, maximaal toelaatbaar gewicht 1600/1800 kg
- Basisprijs
- 25220
Het topmodel uit het Duitse Sassenberg heeft een bijzonder uiterlijk. De standaard wanden met hamerslagbeplating zijn meer ingetogen dan in 2013, en door de zogenaamde ‘Long Life Technologie’ (LLT) is de opbouw extra duurzaam.
Populaire interieurindeling
Dak, achter- en voorzijde en bodem zijn bekleed met polyester. Voor de isolatie is gebruik gemaakt van XPS-schuim. Dat is sterker dan het gebruikelijke styropor en absorbeert nauwelijks water. De carrosserie is bovendien volledig houtvrij, want voor de benodigde stijfheid en hoekverbindingen gebruikt LMC een extra sterk frame uit polyurethaan.
LMC heeft veel vertrouwen in deze constructie, en geeft daarom maar liefst 12 jaar garantie op waterdichtheid op elke caravan met Long Life Technologie. Met de 510E komt de Maestro met een populaire interieurindeling die nieuw is voor de modelreeks. Het is een 7,70 meter lange caravan met aan de achterkant in de lengterichting geplaatste eenpersoonsbedden en een rondzit aan de voorkant.
Pluspunt LMC Maestro
Een groot pluspunt van de Maestro 510 E zijn de hoge en brede eenpersoonsbedden. Dat is in caravans niet vanzelfsprekend. De bedden kunnen ook tot een tweepersoonsbed worden omgebouwd. Links van de deur vinden we de praktisch ingerichte keuken met drie uittrekbare laden, veel ruimte naast de spoelbak en een driepits gasstel.
Ertegenover zien we de TEC-Tower koelkast met 190 liter inhoud en een oven. De goed uitgeruste toiletruimte is niet groter dan gemiddeld maar groot genoeg. Hij is voorzien van twee kastjes, diverse opbergschappen, een draaibaar toilet en zelfs een handdoekdroger.
Ben je benieuwd naar hoe we de caravan verder beoordelen? Lees alles over de LMC Maestro in het 8 pagina’s tellende artikel in ACSI FreeLife augustus/september.