Signalement
- Merk
- Morelo
- Model
- Palace 85 L
- Onderstel
- Voor: onafhankelijke wielophanging met luchtvering │ Achter: staaltorsievering met volledige luchtvering
- Banden
- 225/75 R16 C
- Testjaar
- 2013
- Gewicht
- Max. toelaatbaar gewicht 7490 kg, rijklaar leeggewicht 5250 kg
- Basisprijs
- 192000
Morelo Palace: koningsklasse
De Morelo Palace 85 L is een camper in de koningsklasse met een prijskaartje dat elke verbeelding tart: € 192.000. Het is onze duurste testcamper tot nu toe, en de kans is klein dat we snel nog eens zo’n exclusief product in handen krijgen. Reden te meer om dit luxepaard eens grondig aan de tand te voelen.
Enorme leefruimte
De enorme leefruimte is een slordige achttien vierkante meter groot. De twee in de lengte geplaatste eenpersoonsbedden meten elk 200 bij 110 centimeter, maar kunnen ook worden samengevoegd tot een riant kingsize bed met een breedte van 2,20 meter.
Het afneembare, met leder beklede sportstuur is een unieke eigenschap van de Morelo. Door het weg te halen kan de chauffeursstoel makkelijker omdraaien naar de zitgroep, en het verkleint meteen het risico op diefstal van het voertuig. De Morelo Palace is luxueus uitgerust. Verder is de toegangsdeur hoogwaardig en de garagedeur elektrisch. Ook zijn er extra opties als een hefbed en een vaatwasser.
Camper veilig?
De voordeur heeft veiligheidsglas en een elektronisch cijferslot, het stuur is dus afneembaar; kortom de Morelo Palace is een zeer veilige camper. Maar hoe zit het met de veiligheid op de weg? De luxe camper is namelijk een indrukwekkende 8,74 meter lang en 3,44 meter hoog.
Het rijcomfort wordt weliswaar aanzienlijk verbeterd door de achteruitrijcamera, luchtvering (beiden extra opties) en de verwarmde chauffeursstoel met luchtvering, maar het is en blijft natuurlijk een joekel van een camper, die aan de achterzijde een overhang van bijna drie meter heeft. Ongetwijfeld stelt daardoor de camper op de weg hoge eisen aan de chauffeur. ACSI FreeLife onderwierp de Palace 85 L aan een grondige rijtest. Het resultaat hiervan en meer (technische) informatie vind je in het april/mei-nummer van ACSI FreeLife.