Signalement
- Merk
- Eura Mobil
- Model
- Integra Line LS 790 EB
- Onderstel
- Fiat Ducato
- Testjaar
- 2014
- Gewicht
- Max. toelaatbaar totaalgewicht 5000 kg, leeggewicht rijklaar 3800 kg
- Basisprijs
- 108746
ACSI FreeLife test hem in de praktijk.
Aandachttrekker
Dat hij een blikvanger is, is duidelijk. Zowel bij Lindau aan het Bodenmeer als in Düsseldorf draaien wandelaars en voetgangers hun hoofd om naar de 8,41 meter lange camper. En op de stadscamping in het Bois de Boulogne in Parijs, waar zo’n beetje alles te zien is, van een 25 jaar oud volkswagenbusje tot een splinternieuwe Mercedes-camper, krijgt de Integra Line LS zowel waarderende als afgunstige blikken van de andere kampeerders toegeworpen.
Eura Mobil Integra Line
Als je het zo bekijkt, heeft Eura Mobil echt iets goed gedaan met de nieuwe integraalcamper, waarin volgens de fabrikant ‘maximaal comfort, goede hanteerbaarheid en een harmonieus uiterlijk’ zijn verenigd. Het uiterlijk vinden we al goed gelukt: het nieuwe model ziet er erg elegant uit.
Strategisch gezien vult de Duitse fabrikant uit Sprendlingen vlakbij Mainz met dit model het forse gat op tussen de modellen Integra Line (3,5 ton met de mogelijkheid van opwaardering, tot 7,40 meter, vanafprijs € 82.965) en de veel duurdere Integra.
Deze grote integraalcamper kost minstens € 125.871, weegt meer dan 5 ton en is minstens 8,44 meter lang. Wanneer we de actuele modellen bekijken, past het model Integra Line LS daar precies tussen. De 790 EB-uitvoering kost € 108.746 en heeft een indeling die vrijwel identiek lijkt aan die van de Integra met dezelfde modelaanduiding. Maar de LS is wel eventjes 17 mille goedkoper.
Uitgebreide test
Heeft dit concept ook nadelen die op het eerste gezicht niet opvallen? Dat lees je in de uitgebreide Praktijktest in het juni/juli nummer van ACSI FreeLife.